وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند

صفحه ای برای تعامل بیشتر با طلاب و دانشجویان

وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند

صفحه ای برای تعامل بیشتر با طلاب و دانشجویان

وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند
بازدید کننده محترم؛
این وبلاگ برای ارتباط و تبادل اطلاعات علمی در زمینه های مختلف با «طلاب و دانشجویان کلاس هایم» بوده و الزاما "منعکس کننده دیدگاه های شخصی من" نیست.
تلاشم بر آن است که به خودم و دیگران یاد بدهم که حق طلب باشیم، هر چند باور به آن دشوار باشد.
برای دریافت فایل ها و اخبار مربوط به کلاس های من، به کانال درسی من به آدرس @darsha14 در پیام رسان های ایتا و تلگرام مراجعه کنید.
صفحه من در روبینو و اینستاگرام @abakhtiarvand
آخرین نظرات
  • ۹ فروردين ۹۶، ۱۹:۱۰ - سید مهدی
    متشکرم

استاد جوادی آملی: به عقیده من اینکه برخی می گویند ما در این مذاکرات امتیازاتی را از دست داده ایم و در عوض امتیازاتی گرفته ایم در واقع درست نیست! بلکه من معتقدم ما در این مذاکرات هیچ چیز از دست ندادیم. طرف مقابل می خواست قدرت ساخت سلاح هسته ای را از ما بگیرد اما ما با آنکه قدرت ساخت سلاح هسته ای را داشتیم، هرگز به دنبال ساخت اینگونه سلاح ها نبودیم.


به گزارش خبرنگار اسراء نیوز: دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به شهر مقدس قم، در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کرد.
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام ماه محرم و صفر، به تبیین ارتباط بین زنده نگهداشتن مجالس عزای سید و سالار شهیدان با حفظ نظام اسلامی پرداختند و فرمودند:
رسالت تشیع در هر عصر و زمانی «و جعلنا و ایاکم من الطالبین بثاره» است و هیچ کس از این دستور مستثنی نشده است یعنی این جمله همگانی و همیشگی است.
ایشان ادامه دادند:
ما همواره از خداوند می خواهیم که قدرت انتقام و خونخواهی سید الشهداء علیه السلام را به ما عطا کند، ما همواره مرد جنگیم، اما جنگ دفاعی و نه تهاجمی، کسی که خونخواه است به دنبال احقاق حق خود است و نه به دنیال جنگ و تهاجم.
آیت الله العظمی جوادی آملی اظهار داشتند:
دستور مکتب ما این است که همیشه اسلحه در دست آماده باشید تا کسی جرئت حمله به شما را نداشته باشد، اما این اجازه به ما داده نشده است که بخواهیم به دیگری تهاجم داشته باشیم؛ چنانکه در دوران دفاع مقدس به کشورهای کوچک منطقه که از صدام حمایت می کردند هیچ گونه تهاجمی نداشتیم.
ایشان با اشاره به مذاکرات هسته ای و آغاز اجرای برجام در کشورمان خاطرنشان کردند:
به عقیده من اینکه برخی می گویند ما در این مذاکرات امتیازاتی را از دست داده ایم و در عوض امتیازاتی گرفته ایم در واقع درست نیست! بلکه من معتقدم ما در این مذاکرات هیچ چیز از دست ندادیم. طرف مقابل می خواست قدرت ساخت سلاح هسته ای را از ما بگیرد اما ما با آنکه قدرت ساخت سلاح هسته ای را داشتیم، هرگز به دنبال ساخت اینگونه سلاح ها نبودیم.
ایشان افزودند:
ما هرگز امکانات نظامی قدرت هسته ای را طبق دین و عقل و فتوای مراجع نمی خواستیم، ما به دنبال فناوری های صلح آمیز هسته ای در زمینه های کشاورزی و پزشکی و امثال آن بودیم که امروز همه آنها برای کشور محفوظ مانده است لذا ما تمام نیازمندی های خود را حفظ کردیم و در عمل چیزی از دست ندادیم.
آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به آیات قرآن مجید در توصیه به تحصیل فناوری های دفاعی فرمودند:
خداوند دو نمونه از به کارگیری قدرت در زمینه های صلح آمیز و دفاعی را به ما معرفی کرده است؛ در جریان حضرت داوود علیه السلام فرمود به معجزه الهی آهن در دستان داوود مانند موم نرم بود اما داوود علیه السلام هرگز از این معجزه در راه ساخت نیزه و شمشیر و سلاح تهاجمی استفاده نکرد بلکه به دستور خداوند از این قدرت خود در بافت زره که وسیله ای دفاعی است استفاده می کرد.
ایشان ادامه دادند:
در مورد حضرت سلیمان علیه السلام نیز می فرمود مس مانند چشمه روان در اختیار آن حضرت بود، اما آن حضرت به جای به کارگیری این قدرت در ساخت ابزارهای نظامی با آن ابزارهای سودمندی مانند ظرف و ظروف زندگی را می ساختند.

آیت الله العظمی جوادی آملی همچنین با اشاره به روایتی از حضرت امیر علیه السلام بیان داشتند:
وقتی عده ای به حضرت امیر علیه السلام عرض می کردند که اسب شما مناسب میدان جنگ نیست! ایشان در پاسخ می فرمودند: من که هرگز از مقابل دشمن فرار نمی کنم و اگر دشمن هم از مقابل من فرار کند اهل تعقیب کردن او نیستم، لذا باید توجه داشته باشیم ما با چنین دین و مکتبی سرو کار داریم.
ایشان با تاکید بر لزوم هوشیاری همیشگی در مقابل دشمن ابراز داشتند:
خداوند در قرآن پیامبر (ص) را به هوشیاری همیشگی در مقابل دشمنان خود توصیه می فرماید و می فرماید بدان که دشمنان شما هر روز در حال نقشه کشیدن و توطئه کردن بر علیه شما هستند.
آیت الله العظمی جوادی آملی در فراز دیگری از سخنان خود مسئولین کشور را به همدلی و همزبانی مورد تاکید رهبری توصیه فرمودند و اظهار داشتند:
جامعه را جز محبت، دوستی و حسن همجواری اداره نمی کند؛ همه باید توجه داشته باشند که بدون آن ملات نرم، سنگهای یک ساختمان هرگز روی هم بند نمی شوند، اگر در میان افراد جامعه عاطفه و همدلی وجود نداشته باشد مانند همان سنگهای بی ملات فرو می ریزند.
ایشان اذعان داشتند: همه مسئولین باید توجه داشته باشند با سوء ظن کاری از پیش نمی رود، کشور ما در میدان مین است و خطر همیشه کشور را تهدید می کند لذا کشور را باید با محبت، همدلی و همزبانی و وحدت اداره کنیم تا اجازه طمع را از دشمنان بگیریم.
ایشان ملت ایران را ملت بزرگی دانستند که مسئولین باید همواره قدردان فداکاری های انان باشند و در این زمینه خاطرنشان کردند:
ملت ایران ملت بزرگی است و در طول تاریخ همواره بزرگی خود را به اثبات رسانده است؛ مانند هشت سال دفاع مقدس و همچنین پایبندی به قطع نامه 598شورای امنیت، مسئولین باید قدردان این ملت بزرگ باشند، باید همواره با رعایت و حفظ ادب مسائل کشور را حل و فصل کنیم و در برخورد با دیگر کشورها هم همین گونه رفتار کنیم؛ دست دادن نشانه ادب است اما پس از دست دادن انگشتان خود را می شماریم، این نیز نشانه هوشیاری ماست.

در ابتدای این دیدار دکتر ظریف در سخنانی با تقدیر و تشکر از حمایت ها، توصیه ها و دعای مراجع عظام تقلید در قضیه مذاکرات هسته ای گفت:
اکنون که یک مرحله از برجام را پشت سر گذاشته ایم، وارد مرحله جدیدی شده ایم که باید از این فرصت به وجود آمده کمال استفاده را ببریم و در این راه نیاز به یک همدلی ملی داریم تا در حقیقت فرصت سوزی صورت نگیرد.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود:
باید فضا را برای استفاده از امتیازاتی که گرفته ایم آماده کنیم که در این راه به کمک های و راهنمایی ها و تذکرات همه بزرگان نیازمندیم.
وی با اشاره به گسترش تروریسم و افراط گرایی در منطقه اظهار داشت:
آل سعود با بی تجربگی سیاستهای توسعه طلبانه را در منطقه دنبال می کند و با حمایت از وهابیت، چهره بدی از منطقه ارائه کرده است. امروز بیش از پیش نیازمند یک تلاش فکری و فرهنگی برای مقابله با تفکر وهابیت و افراط گرایی در منطقه هستیم که در این راه به کمک اندیشمندان حوزوی نیازمندیم.
وی ابراز امیدواری کرد:
امیدواریم بتوانیم با ارائه راهکارهای سیاسی از درگیری های بیشتر در منطقه جلوگیری کنیم .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی