وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند

صفحه ای برای تعامل بیشتر با طلاب و دانشجویان

وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند

صفحه ای برای تعامل بیشتر با طلاب و دانشجویان

وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند
بازدید کننده محترم؛
این وبلاگ برای ارتباط و تبادل اطلاعات علمی در زمینه های مختلف با «طلاب و دانشجویان کلاس هایم» بوده و الزاما "منعکس کننده دیدگاه های شخصی من" نیست.
تلاشم بر آن است که به خودم و دیگران یاد بدهم که حق طلب باشیم، هر چند باور به آن دشوار باشد.
برای دریافت فایل ها و اخبار مربوط به کلاس های من، به کانال درسی من به آدرس @darsha14 در پیام رسان های ایتا و تلگرام مراجعه کنید.
صفحه من در روبینو و اینستاگرام @abakhtiarvand
آخرین نظرات
  • ۹ فروردين ۹۶، ۱۹:۱۰ - سید مهدی
    متشکرم
سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۱۶ ب.ظ

دروغ پردازی علیه امام خمینی!

دروغ پردازی، یکی از مهم ترین ابزار دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی است. در صفحه ای از این صفحات سیاه، به متنی از حضرت امام برخورد کردم که ایشان در آذرماه 1363 فرموده اند: "آنهایی که می گویند اسلام نباید آدم کشی بکند آدمهای نفهمی هستند که معنی اسلام را نفهمیده اند"!!! با تعجب به صحیفه مراجعه کردم و اصل سخنان امام را برایتان گذاشتم. آیا اسلامی که از سوی خداوند رحمان بر رحمۀ للعالمین نازل شده است،  ندای رحمت است و یا خشونت؟

و باید مثل همیشه به دشمنان اسلام و امام گفت که: اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید!

 

جلد نوزدهم - صفحه 112 -  دعوت قرآن برای رفع فتنه از عالم

سخنرانی

زمان : صبح 20 آذر 1363 / 17 ربیع الاول 1405

مکان : تهران ، حسینیه جماران

موضوع : استمرار مبارزه تا رفع فتنه از عالم

مناسبت : میلاد حضرت رسول اکرم "ص " و ولادت امام جعفر صادق "ع "

حضار: خامنه ای ، سید علی "رئیس جمهور" - هاشمی رفسنجانی ، اکبر "رئیس مجلس شورای اسلامی " - موسوی اردبیلی ، سید عبدالکریم "رئیس دیوانعالی کشور" - موسوی ، میرحسین "نخست وزیر" و مسئولان کشوری و لشکری

صفحه : 112

بسم الله الرحمن الرحیم

رحمت بودن قرآن و پیامبر اسلام برای بشر

من متقابلا این عید بزرگ را که باید گفت هم عید، بزرگترین عید اسلامی و هم بزرگترین عید مذهبی است به همه آقایان و به همه ملت و به همه ملل اسلامی ومستضعفین جهان تبریک عرض می کنم . پیغمبر اکرم - صلی الله علیه و آله و سلم - که ختم همه پیامبران است و کامل ترین دین را عرضه کرده است بر بشر، قرآن را که به وسیله وحی بر او نازل شده است عرضه کرده است . قرآن یک کتابی است که نمی شود دراطراف او با این زبان های الکن صحبت کرد. قرآن یک سفره گسترده ای است از ازل تاابد که از او همه قشرهای بشر استفاده می کنند و می توانند استفاده کنند. منتها هر قشری که یک مسلک خاصی دارد، روی آن مسلک خاص تکیه می کند؛ فلاسفه روی مسائل فلسفی اسلام ، عرفا روی مسائل عرفانی اسلام ، فقها روی مسائل فقهی اسلام ، سیاسیون روی مسائل سیاسی و اجتماعی اسلام تکیه می کنند، لکن اسلام همه چیز است و قرآن همه چیز. قرآن یک رحمتی است برای همه بشر و پیغمبر اسلام یک رحمتی است برای عالمین که در همه امور رحمت است .

دعوت قرآن برای رفع فتنه از عالم

جنگ های رسول اکرم ، رحمتش کمتر از نصایح ایشان نبوده است . اینهایی که گمان

صفحه : 113

می کنند که اسلام نگفته است "جنگ جنگ تا پیروزی "، اگر مقصودشان این است که درقرآن این عبارت نیست ، درست می گویند، و اگر مقصودشان این است که بالاتر از این بازبان خدا نیست ، اشتباه می کنند. قرآن می فرماید: قاتلوهم حتی لا تکون فتنه ، (1) همه بشر رادعوت می کند به مقاتله برای رفع فتنه ؛ یعنی "جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم "، این غیراز آنی است که ما می گوییم ، ما یک جز کوچکش را گرفته ایم ، برای این که خوب ! مایک دایره خیلی کوچکی از این دایره عظیم واقع هستیم و می گوییم که : "جنگ تاپیروزی ". مقصودمان هم پیروزی بر کفر صدامی است یا پیروزی بر، فرض کنید بالاتر ازآنها. آنچه قرآن می گوید این نیست ، او می گوید: "جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم "؛یعنی ، باید کسانی که تبعیت از قرآن می کنند، در نظر داشته باشند که باید تا آن جایی که قدرت دارند ادامه به نبردشان بدهند تا این که فتنه از عالم برداشته بشود. این ، یک رحمتی است برای عالم و یک رحمتی است برای هر ملتی ، در آن محیطی که هست .رحمت بودن جنگهای پیامبر برای عالم جنگ های پیغمبر، رحمت بوده است بر عالم ورحمت بوده است حتی بر کفاری که با آنها جنگ می کرده است . رحمت بر عالم است ،برای این که ، فتنه در عالم اگر نباشد، همه عالم در آسایش اند. اگر چنانچه آنهایی که مستکبر هستند، با جنگ سرجای خودشان بنشینند، این رحمت است بر آن امتی که آن مستکبر بر او غلبه کرده است . برخورد مستکبر رحمت است ، برای این که اساس عذاب الهی بر اعمال ماست .

هر عملی که از ما صادر می شود، در آن عالم یک صورت دارد، رد برانسان می شود.این طور نیست که عذاب آخرت شبیه عذاب های دنیایی باشد که مامورین بیایند،بکشندش و ببرندش ، و از باطن خود - ذات انسان - آتش طلوع می کند. اساس جهنم ،انسان است ، و هر عملی که از انسان صادر می شود بر شدت و مدت عمل ، بر شدت ومدت عذاب می افزاید. اگر یک کافری را سر خود بگذارند تا آخر عمر فساد بکند، آن

1- سوره بقره ، آیه 193: "با کافران جهاد کنید تا فتنه و فساد از روی زمین برطرف شود".

صفحه : 114

شدت آن عذابی که برای او پیدا می کند، بسیار بالاتر است از آن کسی که جلویش رابگیرند و همین حال بکشندش . اگر یک نفر فاسد که مشغول فساد است بگیرند و بکشند،به صلاح خودش است ، برای این که این اگر زنده بماند فساد زیادتر می کند و فساد که زیادتر کرد، عمل چون ریشه عذاب است ، عذابش در آن جا زیادتر می شود. این یک جراحی است برای اصلاح . حتی اصلاح آن کسی که کشته می شود، یک کسی که داردیک زهر کشنده را به خیال این که یک شربت است ، می خواهد بخورد. اگر چنانچه جلویش را شما بگیرید و با فشار و زور و کتک از دستش بگیرید، یک رحمتی بر اوکردید ولو او خیال می کند که طعمه او را از دستش گرفتید و یک زحمتی برایش ایجادکردید؛ لکن خیر، این جور نیست . اگر امروز، این سران استکباری بمیرند، برای خودشان بهتر است از این که ده سال دیگر بمیرند. اگر امروز، یک کسی که فساد در ارض می کندکشته بشود، برای خودش رحمتی است ، به خیال این که به صورت یک تادیب ، نه این است که این یک چیزی باشد که برخلاف رحمت باشد. پیغمبر، رحمه للعالمین است وتمام جنگ هایی که او کرده است ، دعوت هایی که او کرده است ، همه اش رحمت است .این که می فرماید که : قاتلوهم حتی لا تکون فتنه بزرگترین رحمت است بر بشر. آنهایی که خیال می کنند که این آسایش دنیایی رحمت است و بودن در دنیا و خوردن و خوابیدن حیوانی رحمت است ، آنها می گویند که اسلام چون رحمت است ، نباید حدود داشته باشد، نباید قصاص داشته باشد، نباید آدمکشی بکند. آنهایی که ریشه عذاب رامی دانند، آنهایی که معرفت دارند که مسائل عذاب آخرت وضعش چی است ، آنهامی دانند که حتی برای این آدمی که دستش را می برند برای این کاری که کرده است ، این یک رحمتی است . رحمتش در آن طرف ظاهر می شود. برای آن کسی که فساد کن است ، اگر او را از بین ببرند یک رحمتی است بر او. این طور نیست که این جنگ های پیغمبر مخالف با رحمه للعالمین باشد، موکد رحمه للعالمین است . الجنه تحت ظلال

صفحه : 115

السیوف (2)، ممکن است یک معنایش هم این باشد که اشخاصی که در این جنگ ها هم کشته می شوند، باز هم به آن مرتبه از عذابی که باید برسند نمی رسند، و ممکن است که یک مرتبه رحمتی برای آنها باشد.

توسعه معرفت ، هدف کتب الهی و انبیای عظام

بنابراین ، قرآن و کتاب الهی یک سفره گسترده ای است که همه از آن استفاده می کنند، منتها هرکس به وضعی استفاده می کند و عمده نظر کتاب الهی و انبیای عظام برتوسعه معرفت است . تمام کارهایی که آنها می کردند، برای این که معرفت الله را به معنای واقعی توسعه بدهند؛ جنگ ها برای این است ، صلح ها برای این است ، و عدالت اجتماعی ، غایتش برای این است . این طور نیست که دنیا تحت نظر آنها بوده است که می خواستند فقط دنیا اصلاح بشود. همه را می خواهند اصلاح بکنند. آن مذهبی که جنگ درش نیست ، ناقص است اگر باشد. و من گمانم این است که حضرت عیسی - سلام الله علیه - اگر به او مهلت می دادند، آن هم همین ترتیبی که حضرت موسی - سلام الله علیه - عمل می کرد، همان طوری که حضرت نوح - سلام الله علیه - عمل می کرد، آن هم با کفار آن طور عمل می کرد. این اشخاصی که گمان می کنند که حضرت عیسی اصلا سر این کارها را نداشته است و فقط یک ناصح بوده ، اینها به نبوت حضرت عیسی لطمه وارد می کنند. اگر این طور باشد، معلوم می شود که یک واعظی بوده ، نه یک نبی ای بوده است . واعظ غیرنبی است . نبی ، همه چیز دارد؛ شمشیر دارد، نبی جنگ دارد،نبی صلح دارد؛ یعنی ، جنگ اساسش نیست ، برای این که اصلاح را در دنیا توسعه بدهد،برای این که مردم را نجات بدهد جنگ می کند. برای این که مردم را از شرخودشان نجات بدهد، حدود را، تعزیرات را وضع کرده است . برای این که هم تربیت بشود این آدم و هم راحت بشود امت . اگر امروز ما جنگ می کنیم و جوان های ما می گویند: "جنگ تا پیروزی "، این طور نیست که اینها یک امری برخلاف قرآن می گویند. این یک ذره ای

2- بهشت ، زیر سایه شمشیرهاست .

صفحه : 116

است ، یک رشحه ای است از آنکه قرآن می گوید. آنی که قرآن می گوید، بیشتر از این حرف هاست . این که ما می گوییم ، به اندازه حدود خودمان می گوییم . ما چون امروز با -فرض کنید که - صدام یا با کسانی که موید صدام هستند جنگ داریم ، در این محیطناقص ، می گوییم که "جنگ جنگ تا پیروزی ".

ریشه قرآنی شعار "جنگ جنگ تا پیروزی "

خدای تبارک و تعالی ، چون نظرش به اول و آخر است - تا آخر نظر دارد - می گویدکه "جنگ تا رفع فتنه ". غایت ، رفع فتنه است ؛ یعنی ، اگر ما پیروز هم بشویم یک کمی فتنه را کم کردیم ، اگر ما به جای دیگر هم پیروز بشویم ، باز یک جای کمی پیروزی حاصل شده است . اگر همه دنیا را هم ما فرض کنید که جنگ بکنیم و پیروز بشویم ، باز همه دنیای عصر خودمان را پیروزی درست کردیم . و قرآن این را نمی گوید، قرآن می گوید: "جنگ تا رفع فتنه "؛ باید رفع فتنه از عالم بشود. بنابراین غلط فهمی است از قرآن که کسی خیال کند که قرآن نگفته است "جنگ جنگ تا پیروزی ". قرآن گفته است ، بالاتر از این را گفته ،اسلام هم گفته است و بالاتر از این را گفته است . و رحمت است این ، نه این است که نقمتی (3) بر مردم است ، یک رحمتی است بر تمام بشر، که خدای تبارک و تعالی مردم رادعوت به مقاتله کرده است ، نه این که خدای تبارک و تعالی می خواهد زحمتی برای مردم ایجاد کند؛ می خواهد رحمت درست کند، توسعه رحمت می خواهد عنایت کند.بنابراین ، نباید از قرآن سوءاستفاده کرد و آنهایی که با رژیم ما مخالف هستند، بگویند:این مخالف قرآن است ؛ یا آخوندهای درباری بگویند: این مخالف قرآن است ؛ یاآخوندهای بدتر از آخوندهای درباری بگویند: این مخالف قرآن است . خیر! این موافق قرآن است . و اگر کسی بگوید که : با فاسد جنگ نکنید، مخالف قرآن است ؛ اگر کسی بگوید: فتنه را با جنگ رفع نکنید، مخالف قرآن است . و ما بحمدالله ، جوان هایمان الان مشغول هستند و همان دستوری که خدای تبارک و تعالی در قرآن داده است به اندازه

3- ضد رحمت .

صفحه : 117

محیط خودشان ، به اندازه سعه وجود خودشان را دارند انجام می دهند، و امیدواریم که خدای تبارک و تعالی به آنها توفیق بدهد که هر چه بیشتر این امور را انجام بدهند.

پایمال نمودن بشر به نام حقوق بشر

و دیروز یا پریروز - که مثل این که دیروز بوده است ، یا پریروز بوده است - که روزحقوق بشر بوده ، حرف هایی زده اند. آنهایی که بشر را پایمال می کنند، دم از حقوق بشرمی زنند! آنهایی که از آن ور دنیا آمده اند و این ور دنیا را به آتش کشیده اند، صحبت ازحقوق بشر می کنند. آنهایی که قضیه اختلاف نژادی مبداء امرشان است ، حتی نژاد سفید راهم قبول ندارند، فقط یک نژاد و آن نژاد خودشان را قبول دارند، آنها از وحدت نژادصحبت می کنند، آنها از این که نباید نژاد مختلف باشد. دنیا، وضعش این طور شده است که ظالم بیشتر کانه داد رحمت می دهد از مظلوم . آن کسی که مردم را پایمال دارد می کند،بیشتر از حقوق بشر صحبت می کند. شما ببینید که در این هواپیماربایی که همه دست اندرکاران ایران محکوم کردند این را، و بعد هم به این وضع خوب حل قضیه راکردند، باز هم می گویند که خود اینها دخالت داشتند. این دلیل بر این است که اضطراب درشان پیدا شده ، مضطربند. کسانی که مضطرب می شوند در یک امری ، دست و پایشان را گم می کنند، نمی دانند چی چی بگویند. اگر چنانچه این هواپیماربایی از ایران شده بودو در یک جای دیگر بود و این طوری حل شده بود، حالا می دیدید که چه بساطی در دنیادرآمده بود، و در تبلیغات درآمد که چه جور خوب درست شد، چه جور خوب عمل شد، چه جور شد، چه جور شد. لکن وقتی که ایران این کار را کرده است ، اصلا سکوت کردند در آن . گاهی یک چیزی می گویند، لکن رئیس امریکا می گوید که باز ما شواهدی بر این که احتمال این را بدهیم ایران کرده است ، نمی دهیم . لکن از آن ور می گویند که -همان امریکایی ها می گویند - خود ایران دخالت داشتند در این امر؛ شواهد واضح است که خود ایران دخالت داشته ! این ، برای این است که مضطربند. جمهوری اسلامی و این نهضت همگانی اسلامی ، اینها را مضطرب کرده که نمی دانند چی چی بگویند، هر وقتی یک چیزی می گویند. و این برای این است که ، این یک قدرت اسلامی است که یک

صفحه : 118

جلوه کمی کرده است و اینها را این طور مضطرب کرده است ، والا چرا باید این طور فتنه بکنند و این طور افترا بزنند؟ دائما مشغول افترا زدنند به جمهوری اسلامی . دائما راجع به این که در جمهوری اسلامی حقوق بشر دارد از بین می رود و جاهای دیگر نه ! حقوق بشر سر جای خودش هست . امریکا سرجای خودش هست و روسای استکبار حفظمی کنند حقوق بشر را! فقط در ایران است که حقوق بشر از بین می رود! این برای این است که ، مضطرب اند اینها. از اسلام اضطراب دارند، از این که اسلام پیشبرد بکند، اینهامی ترسند. از این جهت ، این طور می گویند و این موجب تقویت شما بشود.

تبلیغات منفی دشمن ، دلیل بر عظمت نظام اسلامی

هر چه آنها در بوق هایشان بر ضد شما صحبت کنند، دلیل بر قوت شماست و دلیل برعظمت اسلام و عظمت جمهوری اسلامی است ، و این باید باعث تقویت ما بشود. آنهابرای تضعیف ما این طور بوق ها را به بار می آورند و ما از اثر این معنا - چون ریشه رامی دانیم که چی هست - تقویت می شویم . اگر ایران ، یک جایی بود که سستی داشت وجمهوری اسلامی دیگر از بین می خواست برود، این قدر سروصدا نمی شد. چون می بینند که استقرار پیدا کرده است ، همه چیزش مستقر شده است و دارد پیش می رود،اینها دست و پایشان را گم کرده اند و شروع کرده اند به این حرف ها زدن ، و این موجب تقویت روحی شما و ملت ما باید بشود و جنگنده های ما بشود.

ان شاءالله خداوند تبارک و تعالی به برکت این روز شریف که هم ولادت موسس اسلام و موسس توحید است - و توحید به معنای اعلا - و هم ولادت ناشر احکام اسلام است ، به همه مسلمین و به همه مظلومان مبارک کند، و خداوند همه شما را موید کند.

والسلام علیکم و رحمه الله

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی