وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند

صفحه ای برای تعامل بیشتر با طلاب و دانشجویان

وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند

صفحه ای برای تعامل بیشتر با طلاب و دانشجویان

وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند
بازدید کننده محترم؛
این وبلاگ برای ارتباط و تبادل اطلاعات علمی در زمینه های مختلف با «طلاب و دانشجویان کلاس هایم» بوده و الزاما "منعکس کننده دیدگاه های شخصی من" نیست.
تلاشم بر آن است که به خودم و دیگران یاد بدهم که حق طلب باشیم، هر چند باور به آن دشوار باشد.
برای دریافت فایل ها و اخبار مربوط به کلاس های من، به کانال درسی من به آدرس @darsha14 در پیام رسان های ایتا و تلگرام مراجعه کنید.
صفحه من در روبینو و اینستاگرام @abakhtiarvand
آخرین نظرات
  • ۹ فروردين ۹۶، ۱۹:۱۰ - سید مهدی
    متشکرم
شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۰۶ ب.ظ

سر زیبائی عالم


و سرّ نظام احسن داشتن جهان هستی، آن است که از ذاتی نشئت گرفته که نه تنها حَسَن بلکه حُسن محض و جمال صرف است و او ذات اقدس اِله است که هستی محض و همه کمالات، عین ذات اوست؛ البته چیزی زیباتر از جهان موجود، فرض نمی‏شود و محال است. بنابراین، چون خود ذات اقدس اِله، هستی محض، جمال صرف و جمیل محض است، آیات و نشانه‏های آفرینش او نیز دارای نظام احسن است؛ همان خدایی که مبدأ پیدایش جهان است، با جمال و جلالش، مبدأ پیدایش انسان است و همان خدایی که جهان را به (احسن کلّ شی‏ء خَلَقَه) و (أعطی کلّ شی‏ء خلقه ثم هدی)؛ می‏ستاید و با جمال می‌راید، آفرینش انسان را هم به «احسن تقویم» می‌ستاید: (لقد خلقنا الإنسان فی أحْسن تقْویمٍ  ثم رددناه أسفل سافلین).

آیت الله جوادی آملی، مبادی اخلاق در قرآن،ص 75.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۰

نظرات (۱)

۲۰ دی ۹۳ ، ۲۲:۱۰ مهندس احمدی
سلام وبتون خیلی جالب بود خوشحال میشوم به ما هم سری بزنید 
پاسخ:
سلام.ممنون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی