وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند

صفحه ای برای تعامل بیشتر با طلاب و دانشجویان

وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند

صفحه ای برای تعامل بیشتر با طلاب و دانشجویان

وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند
بازدید کننده محترم؛
این وبلاگ برای ارتباط و تبادل اطلاعات علمی در زمینه های مختلف با «طلاب و دانشجویان کلاس هایم» بوده و الزاما "منعکس کننده دیدگاه های شخصی من" نیست.
تلاشم بر آن است که به خودم و دیگران یاد بدهم که حق طلب باشیم، هر چند باور به آن دشوار باشد.
برای دریافت فایل ها و اخبار مربوط به کلاس های من، به کانال درسی من به آدرس @darsha14 در پیام رسان های ایتا و تلگرام مراجعه کنید.
صفحه من در روبینو و اینستاگرام @abakhtiarvand
آخرین نظرات
  • ۹ فروردين ۹۶، ۱۹:۱۰ - سید مهدی
    متشکرم
چهارشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۳۹ ب.ظ

تأثیر اسلام بر فرهنگ اروپا در نگاه برخی دانشمندان غربی

هانری کربن فرانسوی سخن جالبى درباره قرآن دارد. وى می ‏گوید: اگر قرآن خرافى بود و از جانب خداوند نبود، هرگز جرأت نمى‏کرد که بشر را به علم و تعقل و تفکر دعوت کند. هیچ اندیشه‏اى به اندازه قرآن محمّد(ص) انسان را به دانش فرا نخوانده است تاآن جا که نزدیک به نه صد و پنجاه بار در قرآن، از علم و عقل و فکر سخن رفته است.

ماکس میرهوف :(اسلام شناس و شرق شناس معروف)

... بدون شک رازی بزرگترین پزشکان دنیای اسلامی و مهمترین فیزیک دانان بوده است... معروفترین کتب رازی در خصوص آبله و سرخجه می باشد. این کتاب ابتدا به لاتینی و سپس به زبانهای دیگر اروپایی ترجمه گردیده  و از سال 1498 تا 1866 ، چهل مرتبه به زبانهای گوناگون چاپ شده ...

ابوعلی حسین بن سینا ، دانشمند بزرگ ایرانی که در مغرب به "اویسنا" معروف است ، یکی از بزرگترین دانشمندان دنیای اسلامی بوده ، گرچه او را بیشتر یک نفر فیلسوف و فیزیکدان می شناسند ، ولی باز هم نفوذ طب او در اروپا حیرت انگیز است... (اعترافات 1، صفحه 175-174 )

هنگامی که روز یونانیان به پایان رسید ، علوم اسلام مانند ماه تابانی ، تاریک ترین شبهای اروپا در قرون وسطی را منور می ساخت و چون علوم جدید ظاهر گشت ، ماه بی رنگ شد ، ولی همان ماه بود که ما را در شبهای تار هدایت کرد تا به اینجا رسانید. (اعترافات 1، صفحه 239 )

«دلامبر» اعتراف‌ مى‌ کند که‌ «مسلمین‌ قرنها استاد علوم‌ و فنون‌ ملل‌ اروپا بودند.» و «واشنگتن‌ ارومینگ» مى‌ گوید: «کاخ‌ تمدن‌ ما را دستهاى‌ تواناى‌ با علم‌ و فن‌ مسلمین‌ بنا نمود و ملل‌ اروپایى‌ و مسیحى‌ هرکجا باشند مدیون‌ مسلمین‌ اند.»

«ویل‌ دورانت» معتقد است‌: «دنیاى‌ اسلام‌، در جهان‌ مسیحى‌ نفوذهاى‌ گوناگون‌ داشت. اروپا از دیار اسلام‌، غذاها، شربتها و داروها و درمان‌، اسلحه‌ و نشانه‌ هاى‌ خانوادگى‌، سلیقه‌ و ذوق‌ هنرى‌، ابزار و رسوم‌ صنعت‌ و تجارت‌ و قوانین‌ و رسوم‌ دریانوردى‌ را فرا گرفت‌ و غالبا” لغات‌ آن‌ را نیز از مسلمانان‌ اقتباس‌ کرد.»

حتى‌ ساختن‌ حمام‌، بیمارستان‌، داروخانه‌، مدرسه‌ و امورى‌ چون‌ بهداشت‌ و شهرسازى‌ و علم‌ دامپزشکى‌ و حمایت‌ از حیوانات‌ و بسیارى‌ امور دیگر را از مسلمین‌ یاد گرفتند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی