وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند

صفحه ای برای تعامل بیشتر با طلاب و دانشجویان

وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند

صفحه ای برای تعامل بیشتر با طلاب و دانشجویان

وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند
بازدید کننده محترم؛
این وبلاگ برای ارتباط و تبادل اطلاعات علمی در زمینه های مختلف با «طلاب و دانشجویان کلاس هایم» بوده و الزاما "منعکس کننده دیدگاه های شخصی من" نیست.
تلاشم بر آن است که به خودم و دیگران یاد بدهم که حق طلب باشیم، هر چند باور به آن دشوار باشد.
برای دریافت فایل ها و اخبار مربوط به کلاس های من، به کانال درسی من به آدرس @darsha14 در پیام رسان های ایتا و تلگرام مراجعه کنید.
صفحه من در روبینو و اینستاگرام @abakhtiarvand
آخرین نظرات
  • ۹ فروردين ۹۶، ۱۹:۱۰ - سید مهدی
    متشکرم
شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۳۹ ب.ظ

خلاصه درس امروز؛ سه نکته مهم!

خلاصه نکته امروز:

نکته اول: اهمیت بحث از «باورها و اندیشه ها».

پیامبر فرمودند که من «مدینه علم» هستم و علی راه ورود در این شهر تمدن و دانایی است.

آرمان شهر نبوی، در امامت علی علیه السلام است.

امام علی علیه السلام می فرمایند: ارزش هر انسانی به چیزی است که آن را نیکو می شمارد!!

با این فرمول می توان ارزش خود ـ یا دیگران را شناخت ـ.

در افق من چه چیزی زیباتر است؟

صداقت یا دروغ؛ امانت یا خیانت؛ مردم داری یا مردم آزاری؛ حیا یا بی حیایی؛ ... .

پس برای تصحیح رفتار انسان ها و تجلی آرمان شهر و مدینه فاضله، ابتدا باید «باورها و اندیشه ها» را درست کرد. وقتی باورها درست شد، افکار نیز صحیح خواهد شد و انسان هایی که فکر بد نمی کنند قطعا کار بد هم نخواهند کرد.

نکته دوم: بزرگترین هدیه دین به انسان ها «آرامش» است.

نکته سوم: بزرگترین کارکرد دین، ایجاد «حس مسئولیت پذیری» است.

پایان؛ «خداوند ما را زیباپسند آفریده است، پس جز زیبایی برنگزینیم .... »

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی