وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند

صفحه ای برای تعامل بیشتر با طلاب و دانشجویان

وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند

صفحه ای برای تعامل بیشتر با طلاب و دانشجویان

وبلاگ شخصی عبدالرضا بختیاروند
بازدید کننده محترم؛
این وبلاگ برای ارتباط و تبادل اطلاعات علمی در زمینه های مختلف با «طلاب و دانشجویان کلاس هایم» بوده و الزاما "منعکس کننده دیدگاه های شخصی من" نیست.
تلاشم بر آن است که به خودم و دیگران یاد بدهم که حق طلب باشیم، هر چند باور به آن دشوار باشد.
برای دریافت فایل ها و اخبار مربوط به کلاس های من، به کانال درسی من به آدرس @darsha14 در پیام رسان های ایتا و تلگرام مراجعه کنید.
صفحه من در روبینو و اینستاگرام @abakhtiarvand
آخرین نظرات
  • ۹ فروردين ۹۶، ۱۹:۱۰ - سید مهدی
    متشکرم
جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۱۰ ب.ظ

رابطه تقوا و علم

تقوای عبد صالح سالک، علت فاعلی تعلیم خدا نیست، بلکه فقط علت قابلی آن است؛ یعنی صلاحیت سالک، زمینه‏ای مناسب برای دریافت فیض الهی است.

تسنیم، جلد 12صفحه 634


(مثالی ساده ای از خودم: سکوت در اتاق فقط زمینه ساز یادگیری بهتر مطالب درسی است. وقتی اتاق ساکت شد، حالا باید مشغول مطالعه گشت. نه اینکه فکر کنیم همین که اتاق ساکت شد علم هم می آید. تقوای الهی در قلب انسان، چنان آرامشی ایجاد می کند که مطالب علمی را بهتر یاد می گیرد، نه اینکه فکر کنیم به صرف نماز و زیارت و .... انسان عالم می شود. عالم شدن واقعا زحمت می خواهد و آدم شدن چقدر دشوارتر ....)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی